.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجهیز بیمارستان بابل به پزشکی هسته‌ای

شمال نیوز: رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل، از تجهیز این بیمارستان به بخش پزشکی هسته‌ای خبرداد.

 رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل گفت: یکی از برنامه های بیمارستان در سال ‌جاری ،راه‌اندازی بخش زایمان فیزیولوژیک در راستای کاهش میزان جراحی و سزارین است که عملیات ساختمانی آن در شرف تکمیل شدن است.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در بابل، دکتر محمد تقی‌پور به مناسبت چهارمین سالروز افتتاح این مرکز تشریح عملکرد و برنامه‌های آتی بیمارستان پرداخت و اظهار داشت: این بیمارستان دارای 12 بخش بستری، 15 اتاق عمل، 372 تخت مصوب و دارای بخش‌های ویژه از جمله آی‌.سی‌.یو داخلی و جراحی، سی.سی.یو، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU)، آی‌.سی‌.یو قلب باز است.
وی با بیان اینکه بیمارستان دارای بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب باز با دو اتاق عمل اختصاصی و بخش فوق تخصصی قلب اطفال است، افزود: این بیمارستان با بخش‌های پاراکلینیکی وتوان‌بخشی مجهز از جمله آندوسکوپی، کلونوسکوپی، ERCP ، آزمایشگاه، رادیولوژی، پاتولوژی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی و بینایی‌سنجی مشغول ارائه خدمات به مردم است. رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل با اعلام اینکه در این بیمارستان در سال 92 شاهد راه‌اندازی بخش وی.آی.پی (VIP) با اعتباری بیش از 200 میلیون تومان شده است، گفت: راه‌اندازی بخش.آی.سی.یو قلب اطفال و جراحی قلب اطفال نیز در سال جاری انجام شد.
این مسئول با اشاره به اینکه به‌زودی بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل به بخش پزشکی هسته‌ای مجهز می‌شود، بیان داشت: فضای فیزیکی پزشکی هسته‌ای آماده است و منتظر برنامه‌ریزی مسئولان دانشگاهی برای اخذ مجوز و تامین اعتبار برای تجهیز این بخش هستیم.
دکترتقی پور ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان برای آنژیوگرافی با فراهم کردن فضای فیزیکی درصدد کسب مجوز راه‌اندازی آنژیوگرافی دوم هستیم.
رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل با اعلام اینکه از دیگر برنامه‌های بیمارستان در حیطه پژوهشی، شامل فعال کردن واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان است، اذعان داشت: در حال حاضر 50 طرح تحقیقاتی در بیمارستان توسط اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دیگر پژوهشگران در حال اجرا است که امیدواریم با تقویت و ارتقای این واحد، شاهد ارائه و اجرای طرح‌های تحقیقاتی بالینی بیشتری باشیم.
این مسئول مراجعان بیماران به اسکرین اورژانس در سال گذشته را 55 هزار و 808 نفر و تعداد مراجعه‌کنندگان به درمانگاه‌های بیمارستان را 119 هزار و 240 نفر عنوان کرد وافزود: تعداد جراحی‌های انجام گرفته در این بیمارستان در سال گذشته 12 هزار و 50 مورد بوده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد عمل جراحی انجام شده، 428 مورد جراحی قلب باز در سال 91 بوده است، اظهارداشت: 3 هزار و 104مورد آنژیوگرافی و 462 مورد آنژیوپلاستی نیز طی سال گذشته در این بیمارستان انجام شد.
دکتر تقی‌پور متوسط درصد اشغال تخت‌های بیمارستانی در سال 91 در این بیمارستان را 80 درصد عنوان کرد و بیان داشت: بیمارستان آیت‌ا... روحانی بابل مجهز به باند بالگرد شد که در صورت ضرورت و شرایط اورژانسی قادر به جابه‌جایی و انتقال بیمار از مسیر هوایی است. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.172 seconds.